Uued tooted

Kategooriad

Viimased blogipostitused

• Linda seikleb Portugalis. Jõudmine Cascaisi.

Olen juba ammu tahtnud Portugali minna, kuid millegipärast reisile minnes on lõpuks väljavalituks otsustunud siiski mõni teine koht. Samuti polnud...
  • Linda seikleb Portugalis. Loomaaed.

Loomaaed on koht, mida reisil olles üritame alati külastada. Lissabonis olime veidi kahtlevad, kas sinna minna, kuna paistis, et sealset loomaaeda...
  • Need nunnud uued dressid!

Midagi eriti lahedat on meil just ahjust välja tulnud. Vähemalt minu jaoks :D. Juba pikka aega on meil olnud mõttes teha ka eest lukuga...
  • Horvaatia: lasime oma sisemised lapsed valla

Õnnelik laps, õnnelik pere! Igal juhul kui väike inimene on rahul ja õnnelik, siis on ka emmel-issil tuju hea. Meie seekordne väljasõit Horvaatias...
  • Nunnud jänkud on liikvel :)

Midagi uut ja eriti nunnut on nüüd saadaval pisikestele roosa-fännidele. Armas pastelsetes toonides Jänku Jasmiini kollektsioon. Sarjast leiad...

hiljutised kommentaarid

Kommenaarid puuduvad

Sloveenia: üllatusi täis loodus

Sloveenia loodus on üllatusi täis. Škocjani koopad panid ikka ahhetama ja imestama.

Škocjani koopad - üllatusi täis majesteetlik ime.

Sloveenia ei ole just selline riik, mis nime poolest tõmbab. Mind vähemalt mitte. Kas siis koolist või kuskilt mujal on tekkinud arusaam, et sinna riiki pole mõtet oma jalga tõsta, sest seal on ju kindlasti kehvad teed, loodus on nagu ta on ja muud ebameeldivused ootavad seal kindlasti ees. Enam ma kindlasti nii ei arva. Teed on head, ei ole aru saada, kas asud Horvaatias, kus on ka super teed või Sloveenias. Vähemalt seal, kus mina olen käinud, on küll kõik super olnud. Loodus on ka võimas ja Škocjani koopad super leid. Kes Sloveeniasse või sinna kanti satub, siis seda ime tasub vaatama minna.

Mida Škocjani koopad endast kujutavad?

Tegemist on koobastega Sloveenia kaguosas Karsti platool, mis asub üsna Itaalia piiri lähedal Divača ja Sežana valla alal. Muide Škocjani koobastes asub maailma suurimate hulka kuuluv maa-alune kanjon, mille on lubjakivisse uuristanud Reka jõgi.

Läbiuuritud koobaste pikkus on 6200 meetrit ja koopad ulatuvad rohkem kui 200 meetri sügavusele. Aastal 1986 kanti Škocjani koopad UNESCO maailmapärandi nimistusse. Koobaste kaitseks on loodud Škocjani koobaste regionaalpark. Rohkem infot leiab koobaste ametlikult kodulehelt.

Klaara väljasõit Škocjani koobastesse

Škocjani koopaid soovitasid meile taaskord kohalikud horvaadid. Päris vahva eks, minge naaberriiki koopaid vaatama, et nad oma lastega läheks küll. Mõeldud-tehtud ja teekond koobastesse võis alata. Pulast, meie peatumispaigast on koobastesse umbes 173 km ja sinna sõidab veidi üle 2 tunni. Ei midagi hullu arvestades, et Klaara enne neid väljasõite on selja taha jätnud kaks pikka automatka, nimelt Eestist läbi Itaalia Horvaatiasse ja Horvaatiast Montenegrosse :).

Klaara issi valis muidugi veel mägisema tee, et näeksime ikka kohalikku loodust ka. Muide, siiani on kõikides  mägedes teed olnud asfalteeritud ja korras. Tõesti, super hea on ringi sõita.

Kaks tundi hiljem olemegi kohal. Jäime just väljuvatest gruppidest maha ja uute ekskursioonideni on aega pea tund. Just paras aeg veidi süüa ja sirutada :).

Meid jaotatakse kolmesteks gruppideks. Meie valime viimase grupi ja teate mis, soovitan kõigil viimasesse gruppi jääda. Sellest veidi hiljem lähemalt, et miks.

Klaara ootamas tuuri

Asjalik piiga piletitega. Ootame sissepääsu ees, et teised kaks gruppi piisavalt kaugele jõuaks ees ära minna.

Ikka veel ootab

Ikka veel ootame. Klaara jaoks oli vist see esimene passimine seal kõige tüütum üldse. Seal siis räägiti, et pilte ei tohi teha, ohutuse mõttes, et pilk ei hajuks, aga ka seetõttu, et kaitsta koobaste elukeskkonda. Samuti tuli midagi selga panna, kuna temperatuur koobastes on jahe, kõigest 12 kraadi. Seega tuli pusa selga panna. Klaara haaras endale kaasa Buldogi pusaVeel oli tal seljas ka meie Panda seelik. See oli selle suve lemmikseelik.

Looduslikud vannid

Just rääkisin, et koobastes ei tohtinud pilte teha ja siin üks on. Klaara issi ikka ei suutnud ja tegi paar pilti. Sellel pildil on ainulaadsed nn looduslikud vannid või terrass, mis siis kunagi ka vett täis olid olnud. Nüüd enamasti küll kuivalt seisavad. Suure vihma ajal võib seal vett olla, aga see aurustub ära.

Miks meile need koopad nii meeldisid?

KUI SUURED KOOPAD

Koopad panid meid kõiki ahhetama - üllatas ta meid oma majesteetlikkuse poolest. Olime juba varem ka Horvaatias koobastes käinud, aga need ei anna kohe üldse võrreldagi sellega, mida Sloveenia meile pakkus. Kui suured need koopad ikka olid - pikad, laiad, kõrged, kaunid kivivormid igal pool. Me matkasime maa all kuskil 2 km. Muudkui laskusime aina sügavamale, käisime läbi erinevaid kambreid ja koopaosasid ning jõudsime maa-aluse kanjonini, mis kuulub lausa maailma suurimate hulka.

TÄIELIKUS PIMEDUSES

Kuna olime viimane grupp, siis giid küsis, kas välgumihkleid on kellelgi. Olid olemas ja uuris, kas tahame teada, mis tunne oli esimestel inimestel siia saabuda, kes selle koha avastasid pilkases pimeduses. Välgumihklid käes, üks nupuvajutus ja saabus pimedus. Kuulsime vaid hämmingus inimesi enda ümber ja siis saime valgust neist mõnest tulukesest. Me olime meeletult suures kanjonis 2-3 välgumihkli tulukesega. Vau! Siis käis taas nupuvajutus ja tuled süttisid.

MILLISED VAATED

Kuna see oli meie teine koopakülastus juba, siis need erineva kujuga kivimoodustised enam nii huvitavad polnud. Aga vaated koopa äärest alla jõkke või jõudes teisele poole koobast, siis oli näha seda juba läbitud tulukestega rada, mis laskus aina alla poole. Väga kaunis vaatepilt. Rippsild maa-aluses kanjonis üle Reka jõe. Huh, ma tegelikut veidi kardan kõrgust, ei midagi hullu, aga jala paneb veidi värisema küll. Üldse tuli seal mitte mõelda, et sa nii kõrgel olid. Enamus teekonnast oli ikka selline, et libiseda ja kukkuda väga ei oleks tahtnud. Piirded olid igal pool ees, aga kõhe oli ikka.

VAATA PILTE, ET MÕISTA

Kuna seal sees pilte teha ei tohtinud, siis jagan teile Google otsingust tulevaid pilte, et saaksite aru, millest ma räägin. Vaata pilte!

Paistabki väljapääs. Koopad seest on hämmastama panevad ja ka see koobaste kohal ja ümber olev park on kaunis.

Väljapääs

Jalutuskäik koobaste ümbruses pargis

Väljas on muidugi taas soe ja ega see 12 kraadi kuidagi nii külm ei tundunudki, kui Eestis 12 kraadi on :).

Siit pildilt on näha, kuidas Reka jõgi koopast välja voolab.

jõgi

Jõge sai vaatama minna ka väljastpoolt. Vahutav ja kohisev vesi on ikka võimas. Klaara nautis küll igat hetke. Nagu näha, siis temal kõrgusekartust ei ole :).

Naudib vaadet

Niimoodi mööda mäe külge ronisime muudkui ülespoole. Taaskord võin Klaarat kiita, kuna ta on juba tõeline matkasell valmis. 4-5 km teekonnad on juba tavaline. Siinkohal ei saa unustada, et need on viimasel ajal olnud päris mägised :).

Väljas

Treppe armastame me samuti. Ma olen päris kindel, et tema on meie peres kõige parema võhmaga, väikesed ju jooksevad ja siblivad kogu aeg ringi. Sellises soojuses neid treppe selja taha jätta just kuigi lihtne ettevõtmine ei olnud. Õnneks aitas veejoomine kehasid maha jahutada.

Issiga treppidel

Vaated olid seal tõesti vapustavad. Muidugi pika peale need sealsed mäed enam nii ägedad ei tundu, kui alguses. Inimene ju harjub nii ruttu oma ümbrusega ära. Sellisel vaateplatvormil hinge tõmmata oli samas aga super.

Ma ei väsi vist kunagi vaatamast isa-tütre hetki ja neid pildile püüdmast. Süda sulab!

Naudivad vaadet

Kuidas Klaarale meeldis? Pani kohe kukalt kratsima. Tema teine suur ülesanne seal oli erinevaid sisalikke leida ja lilli korjata. Jep, sisalikke on selline maastik ja loodus paksult täis. Tuleb ette vaadata, et otsa ei astu. Lisaks mingid huvitavad rohitirtsu moodi putukad. Lilled olid seal nagu meil eestiski aasa peal kasvavad.

Klaara

Elu on seiklus. Meie pere naudib iga väljasõitu kodust eemal kui ka siin samas koduses Eestis. Loodus on parim akude laadija, stressi maandaja ja kalorite neelaja ;). Kõik parki, metsarajale või rappa!