Uued tooted

Seelik Magus Mia

Stiilne armsate suviste maasikapiltidega mugav keeruseelik väikestele...

18,90 €
    Särk Magus Mia

Armsate suviste maasikapiltidega mugav särk.

20,90 €
    Bodi Magus Mia

Armsate suviste maasikapiltidega mugav bodi.

18,90 €
    Suvemüts Magus Mia

Armas ja mugav kõrvakestega ja magusate maasika piltidega suvemüts.

12,90 €

Kategooriad

Viimased blogipostitused

• Linda seikleb Portugalis. Lissabon vol 3

Hakkasin kirjutama lõpuks viimast postitust meie Lissabonis veedetud ajast, panin pildid ritta ning sain aru, et päris ühega veel hakkama ei saa,...
  • Jänkud selga munadepühaks :)

Käes ongi lihavõttepühade nädal. Lastele tähendab see eelkõige munade värvimist, nendega koksimist ja pärast ära söömist. Heal juhul ka mõnda...
  • Klaara ja Linda lõbus pidu sõprade seltsis!

Klaara ja Linda on meil pisikesed sõbrannad alates sünnist. Kuna neil on märtsikuus järjestikustel päevadel sünnipäevad ja paljud väikesed sõbrad...
  • Linda seikleb Portugalis. Lissabon vol 2

Portugalis käigust on nüüd juba jupp aega möödas, aga kuna blogi jäi lõpetamata, siis mõtlesin, et võtan ikka ennast kätte ja kirjutan edasi....
  • Klaara seikleb: autoga Pulasse 2

Jep, teine autoreis tuleb enne esimest :). Nimelt ei ole ma jõudnud veel eelmisest korrast postitust valmis kirjutada. Sel korral oli meie teekond...

hiljutised kommentaarid

Kommenaarid puuduvad

Linda seikleb Portugalis. Lissabon

Meie reisi järgmine ja viimane etap oli nädal aega Lissabonis. Siit postitusest võid lugeda mida tegime ja mida nägime ja ka natukene mida sõime :D

Sõit-sõit Lissaboni

Rongisõit Lissaboni oli juba päris huvitav. See andis väikese sissejuhatuse sellest, mida järgmistel päevadel näeme. Rong sõidab mööda rannikut ja samuti läbi Belemist, mis on täis mitmeid Lissaboni vaatamisväärsuseid. Seetõttu sai rongisõidu sisustada aknast välja vaatamisega. Samuti oli see rongisõit päris lühikene, vist vaid veidi üle poole tunni pikk. Kohale jõudes olin planeerinud meile koheselt lõunasöögi raudteejaama kõrval. Kuna järgmise check-in oli alles tüki aja pärast ja kottidega ei viitsinud linnapeale joosta, siis tundus lõuna mõistlik. Muidugi on ka niisama mõistlik ikka lõunat süüa :D. Küll olid meil siis veel kõhud küllaltki täis, kuna näksisime ju vahetult enne rongile minekut Cascaisi turul, mis oli raudteejaama kõrval. Igatahes, plaan oli minna Time Out Marketi.

Time Out Marketisse lõunatama

TimeOutMArket

Olin seda kohta näinud mitmes toidule pühendatud saates ja seetõttu väga põnevil sinna minemise üle. Time Out Market asub ajaloolises turuhoones Mercado de Ribeiras, kus küll asub ka turg, kuid need kaks asja on lihtsalt erinevates saalides.
Time Out Marketi moodustab üle 30 restorani ja baari ning nende keskel on siis ühine söömisala. Nii on võimalik seltskonnal püsida koos ja samas võtta erinevatest kohtadest just seda, mida keegi maitsta soovib. Kuna meie jõudsime lõuna ajal, siis alguses tuli mul kuskil 20 minutit mööda saali ringi luurata ja passida peale, kas keegi hakkab kuskil lahkuma ja üritada olla kiirem teistest peale-passijatest :D .Linda ja issi ootasid senikaua kottidega nurgas, lapse ja kottidega  koos kohta otsida, tundus lihtsalt liiga üütu ja ebaefektiivne.
Külastasime reisi jooksul Time Out Marketit ka paaril teisel korral ja nendel kordadel saime alati kohe istuma, nii et võin öelda, et selle koha külastamiseks tuleks varuda mõni muu kui lõunaaeg. Samas, kui lõpuks saime maha istuda tundus see erilise naudinguna. Valisimegi toidud erinevatest kohtadest ja väikesed eelroad kolmandast, magustoidud neljandast ja veini hoopis viiendast kohast. Õnneks ei pidanud toidu valmimist ootama järjekorras, vaid said  endale peale tellimuse esitamist väikese vidina, mis näitas minuteid toidu valmimiseni ja kui toit sai valmis, siis hakkas see vilkuma ja surisema. Nii sai aega ikka lauas veeta mitte järjekorras. Vihje ühele Eestis levinud ketile ;). Toit oli muidugi hea ja vein veel parem :D.

Meie Lissaboni kodu

Linda vihmavarjuga

Lindal on pildil seljas Jänku Jasmiin kleit, mille leiad SIIT.

Edasi seadsime sammud oma Lissaboni kodu poole. Olin valinud apartmendi Alfama linnaosasse. Alfama on üks vanemaid Lissaboni linnaosasid, oma vanade majade ja munakivisillutisest teedega. Ajalooliselt asus Alfama linnamüüridest väljas, kus elasid vaid vaesed ja eluheidikud. Tänaseks päevaks on Alfamal muidugi hoopis teine maine ja mekk. Alfamat peetakse romantiliseks ja karismaatiliseks artisan linnaosaks, mis on täis erilisi tänavaid, millesse on põnev ennast uputada.

Uputamisega oli meil muidugi päris palju tegemist. 90% ajast esimesel päeval kallas taevast vihma. Vihmavari oli ainult Lindal ja seetõttu varjusime iga natukese aja tagant kuhulegi räästa alla. Tavaliselt reipal sammul vast nii 45 minutiga läbitav tee muutus paari tunniseks. Vahepeal pidime muidugi võtma kohvikus ka kosutava jäätise :). Lihtsamaks ei teinud seda ka asjaolu, et ronida tuli mäkke. Lissabon asub seitsme mäe otsas ja muidugi oli meie kodu ühe nende tipus. Oleks võinud ju asja ka veidi kergemaks teha ja hüpata trammi peale, aga selleks ajaks ei olnud meil veel päris täpselt selge, mis trammi peaks me võtma ja kuidas nendega liiklemine üldse toimub. Samuti natuke peab ju ikka alati kannatama ka. :D

Apartmenti jõudes olime kõik omadega päris läbi ja räsitud. Apartmendis olin alguses päris pettunud, tundus teine kõle ja külm. Pärast sain muidugi aru, et osaliselt oli selles süüdi ilm. Äpp näitas niiskuseks 96% ja voodisse heites tundus voodipesu selline "mõnusalt" niiske ja külm. Külmaks muidugi see apartment jäigi. Algselt panime sisse kõik kolm elektriradiaatorit, mis olid vist ainsad kütteallikad seal korteris. Koheselt selgus muidugi, et see oli viga, korgid lõid kohe välja ja pidime leppima ühe ainsa radiaatoriga elutoas. Mis sa vanalt majalt ikka ootad, vist. Seega kaks lisatuba jäidki peaaegu kasutamata, kuna nendes oli lihtsalt liiga külm. Pesema minnes tuli kuidagi hambaplagin alla suruda ja siis kiirelt elutuppa joosta. Ega see vesigi teab kui soe pikalt püsinud. Linda jäigi meil Lissabonis pesemata, sest kes see last ikka ära tahab külmetada :D. Linda issi sai siis teha mulle märkuse, et selline siis see elu minu poolt valitud meie elu esimeses airBnB kohas ongi. Tema poolt eelistatud hotell oleks kindlasti olnud soojem ja vast oleks pesta isegi saanud. Aga noh, nagu ma juba ütlesin, veidi kannatamist on ikka hea :D.

Õhtusöök Cervejaria Ramiros

Linda Hiidkrevetiga

Lindal on seljas Mõmmi Melani jakk, mille leiad SIIT.

Õhtul otsustasime jala läbi saju seigelda teise söögikohta, mida tahtsin kindlasti reisi jooksul külastada. Teepeal jalutasime läbi ühest veidi kahtlasest linnaosast, kus oli põnev teha ka antropoloogilisi vaatluseid. Niipalju kui vihm seda võimaldas. Nägime näiteks, kuidas kaks meest üritasid sedaani tagaistmelt välja tirida päris suurt sea korjust.
Läbi vihma jõudsime Cervejaria Ramirosse. Olin seda jälle mitmes saates näinud. Samuti olin lugenud, et varakult kohale minnes võib saada kohe lauda. Vedasime siis ennast kell 5 õhtul kohale, sest milline endast lugupidav portugallane (või üldse igasugune lõuna-eurooplane) sellisel kellaajal õhtustab.
Tuli välja, et mõni ikka, lisaks veel lugematud turistihordid, kes ilmselt olid sattunud lugema sama eksitavat infot internetist, mis minagi. Seega tuli võtta ukse juurest endale number ja jääda ootama oma järjekorda. Üritasin küll püsida ukse vahetus läheduses, kuna olin jällegi internetist lugenud, et lapsega külastajad lastakse järjekorra väliselt sisse ja meie olime ukse taga ootajatest ainsad lapsega külastajad. See info ei pidanud jällegi tol õhtul paika. Eks me siis ootasime seal oma järjekorda nii pea tunnikese. Õnneks oli ootajatel vihma katseks katusealune ja isegi paar istekohta. Samuti oli janustele õlle aparaat, kust sai siis õlut osta. Kuna üritasime püsida oma kannatuste rajal, siis muidugi ei hakanud me tuju õllega tõstma.
Kui lõpuks istuma saime, siis tundus see eriti mõnus. Tegemist on läbinisti mereanni restoraniga. Minu meelest ei olnud seal ei mingeid kõrvalroogi ega liharoogi menüüs esindatud, peale ühe erandi. See tähendas siis seda, et Linda sõi ainult saia, kuna ei kartulit ega salatit polnud saada. See-eest oli valikus vist nii 7 erinevat tüüpi ja suurust krevette, mitmeid homaare, krabisi, karpe jne jne. Võtsime siis võimalikult palju erinevaid asju. Kõik oli muidugi hea ja mitmeid asju sai proovida ka päris esimest korda. Selles osas oli kindlasti väärt külastus. Magustoiduks võtsime veise steigi võileiva (see oli siis see ainuke lihatoit), sest olin jälle telekas näinud ja internetist lugenud, et nii seal tehakse :D. Seekord vastas ka info tõele, see sobis õhtusöögi lõpetuseks kuidagi eriti hästi. Eks vist ole oma võlu selles ,kui oled tund aega üritanud ühest, teisest ja kolmandast sõrakesest midagi kätte saada ja siis lõpuks saad lihtsalt midagi vaeva nägemata suhu pista :D. Samuti on see soovitav meessoost külastajatele. Meie oma kurtis enne võileiba, et kõht on ikka veel veidi tühi. Veise steigi võileib lahendas selle probleemi õnneks ära. Linda sai magustoiduks melonit, nii et ka tema õhtusöök muutus veidi mitmekesisemaks :).

Külastuskäik akvaariumisse

Akvaariumis

Kuna järgmisel päeval lubas samasugust ilma, kui eelmisel, siis otsustasime teha võimalikult tubaseid tegevusi väljaspool meie rõsket apartmenti. Ja mis saaks selleks veel märjem  olla, kui akvaarium :D. Tegelikult lubas samasugust ilma äpp meile veel terveks nädalaks ja see tähendas täpselt seda perioodi, mis me Lissabonis pidime veetma. Lootsime siiski edaspidi mingisugusele lunastusele.
Aga nüüd akvaariumist. Selle külastamine oli samuti meile veidi riskantne, kuna oli suur võimalus, et Lindale see siiski ei meeldi. Varem on juhtunud ühte akvaariumi külastada minne, et Linda ei julge sinna sisse minna. Seekord üritasime teha eelnevalt võimalikult palju selgitustööd ja tundus, et see kandis vilja. Lindale seal meeldis. Põhieksponaat oli suur akvaarium, mis sisaldas 5 miljonit liitrit vett ja mitmesuguseid mereelukaid. Tegemist on teise suurima akvaariumiga Euroopas. See oli mõnusalt ringikujuline ja selle ümber jalutades oli huvitav seda iga nurga alt vaadata. Linda tahtis iga akna juurde maha istuda ja vaadata ja vaadata. Eks me aeg-ajalt seda tegimegi, kuid sellises tempost oleks võinud selle nädala akvaariumis veetagi. Samas ilmateadet arvestades oleks võibolla isegi tegelikult mõistlik olnud.  Selles kompleksis oli ka muud uudistamisväärset - pingviinid, hülged jne. Samuti oli akvaarium orienteeritud teadlikkuse tõstmiseks liikide säilitamise ja säästliku eluviisi osas. Selliseid eksponaate oli huvitav endalgi vaadata, sest tegelikult on veel nii palju ja veel rohkem ju endalgi selles osas teha. Peaks rohkem teooriat praktikasse võtma. Üritasime ka Lindale üht-teist selgitada, kuid hetkel oli see vist ikka vaid ühest kõrvast sisse-teisest välja. Kõrval oli ju suur akvaarium, täis imelisi kalu...

Lissaboni postitused pole selleks korraks läbi, veel saab Linda ja meie Lissaboni seiklusi lugeda ühest järgnevast postitusest ;).